Wednesday, November 18, 2009

The Boys

Ella ratu rock malaysia bermula dengan kumpulan ni lah. Nama betul ella Norzila binti Haji Aminuddin dilahirkan di Gelugor Penang pada 31 Julai 1966 dan dibesarkan di Klang selangor. Ella mula menganyi di kelab kelab malam dan launges, di situ lah dia jumpa dengan kumpulan The Boys yang diketuai oleh Lord dan akhirnya Ella menyertai kumpulan tersebut sebagai penyanyi dan menggelar diri mereka Ella & The Boys. Kumpulan The Boys terdiri daripada Lord (Gitar), Ayie (Bass) & Mie (Drum). Penampilan pertama diorang dalam battle of the band tahun 1985 dan diikuti battle of the band 2 pada tahun 1986. Album pertama yang diberi judul Ella & The Boys juga keluar pada tahun yang sama. Time tu lagu 'Dua Insan Bercinta' memang top giler aku yang time tu kecik lagi pun boleh ingat lagu tu walaupun time tu aku tak kenal pun ella, tau lagu je. bila dah besar ni mulalah tercari2 balik lagu ni, selain tu lagu 'Hanya Secebis Jawapan' pun layan gak. Cuma aku tak penah denga time kecik2 sbb tak cukup popular kot. Kemudian pada tahun 1987 Ella & The Boys keluar dengan second album berjudul 'Anak Merdeka' tapi tak seberjaya diorang punya 1st album dan tak ada lagu yang pernah aku denga masa kecik dulu dlm album ni.

Ella bersama kumpulan The Boys bertahan selama 3 tahun sahaja dan kemudian membawa haluan sendiri menyanyi secara solo dan keluar dengan album solo pertamanya 'Pengemis Cinta' dan lepastu rasanye Ella lebih popular daripada kumpulan The Boys. Sementara itu kumpulan The Boys keluar dengan penyanyi barunye Shima yang juga tak bertahan lama dengan kumpulan tersebut. kalau tak silap shima keluar satu album sahaja dengan kumpulan tersebut iaitu 'Kelkatu Gugur Sayapnya' dan kemudian keluar solo dan lebih berjaya dengan album solo.

Kumpulan The Boys yang dah dua Kali kehilangan penyanyi perempuan memang tak serik dengan penyanyi perempuan, sebab itu dah jadi tredemark diorang kot. Penyanyi diorang yang berikutnya ialah Tia. Sempat keluar satu album tapi aku tak ingat apa tanjuk album dia. tapi kali ni diorang tukar nama band kepada Lord Justice. aku rasa album ni tak berjaya langsung pun sbb aku tak pernah jumpa album ni kat kedai mahupun pun kat tenet tapi aku pernah baca kat URTV lama.

Pada tahun 1998 Lord keluar balik selepas lama menyepi dan masih mengekalkan nama Lord Justice. Kali ni dengan penyanyi Moshek (kalu tak silap aku nama betul dia Norhayati, mcm mana boleh jadi Moshek ntah). Fist time korang dengar suara dia mesti korang ingat lelaki yang nyanyi heh heh. Kalau ada masa nanti aku up album dia. sekarang aku jarang upload sebab internet slow giler, buat sakit hati je upload. Sekarang aku kasi korang album first kumpulan The Boys bersama Ella. Moshek pernah keluar satu album berjudul Buldozer, lagu paling aku suka 'Pesanan Tok Moyok' Gothik sket la he he.








Ella & The Boys - Ella & The Boys
Download

1 comment:

rauffjoe2@gmail.com said...

assalam...
maaf bro wa rsa album Lord Justice 1993 berjodol Bebas tu mmg vocalist adalah Yattie Moshek...album tersebut pada masa itu ada dimana² kedai kaset dan cd manakala album Lord Justice 1998 yg lu kata tu rsanya tidak wujud...yg ada hanyalah album solo Yattie Moshek yg mengandungi lagu Pesan Tok Moyok yg lu sebut tada..