Wednesday, November 4, 2009

Desire













Album pertama Sumpitan Senja (1988) Ranzmie yang juga tak silap ketika final Juara-Juara Rock 87 berjaya memenangi Vokalis Terbaik.
Kalau didengar gerakan suaranya,jelas persis Hatta Junction...
Tapi tak lama Ranzmie ni kerana dengar-dengar selepas keluar album pertama ni,dia ditangkap atas kesalahan Dadah!!!!!!

Album kedua +.-.x,/ (1989) berjaya tampilkan Johan sebagai vokalis.
Ternyata berlainan dengan vokalis Ranzmie.Johan kelihatan lantang suara,dan Desire berjaya dapatkan Bias Cinta sebagai killer song atau sekarang lagu "malar hijau"...
Bagi aku..the best album Desire pernah hasilkan dan suatu yang memeranjatkan,Desire"ciplak" lagu Postmortem dalam karya Angkara Manusia


Kata Kata Kata (1990) lahir sebagai album ketiga dengan penampilan Eury Khan sebagai vokalis.Ini suatu album yang outstanding gua fikir tapi dek kerana peminat kurang menghayati lagu-lagu Desire ketika itu,album ini agak ketinggalan..walhal boleh dikatakan sebuah album yang Heavy!!!!!!!!!

INFO TAMBAHAN: Nama asal kumpulan ini ialah D'ZAI. Vokalis asal D'ZAI adalah Sheeda dangdut yang kemudiannya dipercayai menjalinkan hubungan cinta dengan Roslie - gitaris kumpulan tersebut pada waktu itu!

selepas album KATA-KATA-KATA mereka menukar nama kepada NOBAT dan melahirkan album "Ketam-Ketam Batu" tak beberapa lama selepas itu mereka dipaksa tukar nama kepada S.O.S pulak .. boleh dikatakan setiap album kumpulan ini dinyanyikan oleh vocalist yang berlainan.

**Kredit to: lagendarock.com

Desire - +.-.x,/








Download:
Part 1
Part 2

1 comment:

GABY said...

LINK BROKEN , REUP PLEASE.